איך לשמור על חיי הסוללה - SOFTRIDE

איך לשמור על חיי הסוללה

fish

 

הבטרייה שלנו היא מקור האנרגיה והחשמל של הסוללה, אחת החלקים החשובים ביותר באופניים החשמליים שלנו.
לכל סוללת ליתיום יש מחזור חיים מסוים אחד החסרונות של סוללת הליתיום שבשלב מסוים היא תתרוקן ולא תעבוד יותר, ובמקביל יש ירדה מתמדת של הביצועים שלה לאורך זמן אז איך גורמים לה להאריך חיים ומשתמשים בה בצורה הטובה ביותר ולטווח הארוך ביותר.

במאמר זה ניתן כמה טיפים שיוכלים שיכולים לחסוך לכם אלפי שקלים

איך ומתי להטעין את הסוללה?

  • זאת שאלה שאנו נשאלים עשרות פעמים ביום, לפני שנענה עליה כמה דברים שחשוב שתדעו, רוב מוחלט של הסוללות שקיימות בשוק היום הוא מסוג ליתיום,
  • בכל סוללת ליתיום קיים בקר (BMS) שהתפקיד שלו הוא לשמור על הסוללה מפני קצרים ומפני התרוקנות מוחלטת,
  • ברוב הסוללות החדשות שנמכרות כיום קיים מנגנון אשר לא נותן לסוללה להתרוקן לגמרי ומנתק אותה ברגע שהיא עומדת להתנתק,
  • סוללה שנשארת ריקה יותר מידי זמן יכולה להיהרס לגמרי.
  • המלצה לטעינה נכונה היא להתרחק כמה שיותר ממצב של ניתוק הסוללה, ניתן להטעין את הסוללה גם אם נעשה שימוש של רק חצי מהכמות שהיא יכולה לספק, מומלץ להטעין את הסוללה בטעינה מבוקרת ולא לאורך זמן ממושך מהרצוי, ברוב המטענים קיום יש נורת חווי ברגע שהנורה הופכת לירוק סימן שהמטען הפסיק להזרים מתח לסוללה והסוללה מלאה.
  • במידה ורוצים לאחסן את הסוללה במשך כמה ימים מומלץ לא להשאיר אותה בטעינה של 100% אלה בטעינה של בין 70%-80%

אחסון הסוללה:

אחד הגורמים המזיקים ביותר לסוללה שלנו הוא חום, יש להימנע מלאחסן את הסוללה בתנאי אקלים חמים, חום הוא גורם ישיר לקיצור החיים של הסוללה ופריקה מהירה יותר שלה, יש להטעין את הסוללה בטמפרטורת החדר, במידה ורוצים לאחסן את הסוללה במשך כמה ימים ללא שימוש, מומלץ לשמור אותה במקום קריר. קור מעכב פריקה של הסוללה ושומר עליה בצורה טובה יותר.

במידה והסוללה נמצאת במצב אחסנה שימו לב שהסוויץ’ מכובה ולא דלוק-כך תמנעו התרוקנות ופריקה מהירה של הסוללה.

באיזה מטען להשתמש:

המטען המומלץ ביותר הוא מטען מקורי של אופניים חשמליות, יש להימנע ממטענים מהירים למיניהם מכיוון שטעינה מהירה גורמת לחום באיזור התאים, ודבר זה מקצר את חיי התאים של הסוללה,טעינה איטית היא טעינה טובה יותר ואיכותית יותר.

במידה ותרצו לרכוש מטען חדש שימו לב שעל גב כל מטען  קיימים הנתונים של המטען וכך תוכלו לדעת אלו נתונים יהיו טובים לסוללה שלכם. במהלך ההטענה שימו לב שהמטען או הסוללה אינם מתחממים .

שימוש נכון במהלך נסיעה:

בעת קניית האופניים החשמליים שלכם שימו לב שמותקנת מערכת פידול חשמלי

(P.D.S) התקן הישראלי מחייב על פי חוק שתיהיה מותקנת מערכת כזאת בכל אופניים חשמליים, שימוש בפידול במהלך נסיעה גורם לסוללה להתרוקן בצורה איטית יותר ומפחית ממנה עומס. שימוש במצערת גז עושה בדיוק את הפעולה ההפוכה וכמו שלמדנו הדרך הכי טובה לשמור על הסוללה זה לגרום לה להתרוקן בצורה איטית ולהיטען בצורה איטית.

לפרטים נוספים בנושא זה הנכם מוזמנים להגיע למעבדת התיקונים של SoftRide
ולקבל מידע מקצועי בנושא זה.

בברכה, 

צוות SoftRide

נגישות
Call Now Button