קניתם אופנים חשמליות – תתחדשו! חייכם הולכים להשתדרג פלאים. לא עוד פקקים, המתנה מפרכת לאוטובוסים או הוצאה של סכומי עתק על מוניות. אבל השדרוג איננו לא רק בזמן שאתם הולכים לחסוך, אלא גם ברמת הכושר הגופני שלכם. אופנים חשמליות מאפשרות לכם גם לדווש באופן עצמאי, כך שלא רק שאתם הולכים לחסוך זמן, אלא גם להיכנס לכושר.

 

בסקירה זו נפרט את תוספי התזונה המומלצים לרוכבים וכדאי לדעת שישנן גם אבקות חלבון מומלצות לרוכבים הכוללות בתוכן מספר תוספי תזונה גם יחד, להתאוששות מקסימלית ובניית שריר מהירה.

 

כדי שתוכלו למקסם ביצועים בזמן שאתם מדוושים עם האופניים החשמליות שלכם, נציג לפניכם סקירה של תוספי תזונה מומלצים.

 

ככלל, את תוספי התזונה אפשר לחלק לשתי קטגוריות: תוספים ארוגנים, שמטרתם לשפר את הביצועים (כגון קפאין) ותוספים לא ארוגנים, שמטרתם לסייע בתחזוקה שוטפת של השריר ובהתאוששות (כמו מגנזיום).

 

חומצות אמיניות

 

חומצות אמיניות בונות כשליש מחלבוני השריר. הן מהוות את בסיס ייצור הגלוקוז עבור השרירים שלנו ואחראיות על הפחתת תחושת העייפות. מאמץ גופני גורם בעיקר לדלדול מחסני חומצות האמינו, ולכן במקרה של רכיבה ממושכת חשוב לזכור לסייע לגוף להשלים את המחסור בחומצות האמינו שהידלדלו.

 

קו אנזים 10Q

 

יחד עם ויטמין C ואנטי אוקסידנטים אחרים, קו אנזים Q10 מסייע לגוף בהתאוששות. למעשה, כל תא בגוף שלנו יודע לייצר את הקו אנזים הזה, אולם בפעילות ספורטיבית מאומצת המאגרים מידלדלים. לרוכבי אופניים ולעוסקים בפעילות ספורטיבית אינטנסיבית מומלץ מאוד לדאוג להשלמתו של הקו אנזים הזה במקרה של חוסר.

 

מגנזיום

 

מגנזיום אמון על חיזוק השרירים ועל מניעת כאבי שרירים. מחסור במגנזיום גורם לירידה באספקת החמצן לשריר, וכתוצאה מכך לתפקוד פחות טוב של השרירים. למגנזיום תפקיד מרכזי בפעילות תקינה של הגוף. מגנזיום מסייע ביצירת חלבונים בתאי השריר. במהלך פעילות גופנית אינטנסיבית מאבד הגוף מגנזיום, וחשוב לסייע לו להשלים את החוסרים.

 

ברזל

 

מחסור בברזל נפוץ בעיקר אצל רוכבות אופניים, עקב אובדן דם בזמן הווסת. חשוב מאוד לדאוג לכמות ברזל תקינה בגוף, וזאת משום שהוא אחראי על העברת החמצן מהריאות לשרירים, וכך מאפשר להם להפיק אנרגיה בכמות הרצויה לגוף. מחסור בברזל עלול לגרום לירידה בייצור תאי דם אדומים, וכך מתפתחת אנמיה. לכן, עבור רוכבים ורוכבות חשוב להקפיד על כמות תקינה של ברזל בדם.

 

קפאין

 

קפאין מסייע לגוף לנצל שומן כמקור אנרגיה. מחקרים רבים מראים כי קפאין משפר את רמות הביצועים של ספורטאים ולכן מומלץ לדאוג לספק אותו לגוף, בייחוד לפני מאמצים ארוכים. בניגוד למצופה, קפה הוא לאו דווקא המקור להשלמת קפאין, אלא מיצוי של משקאות איזוטוניים.

 

ל-קרנטין

 

ל-קרנטין בעל תפקיד חשוב במניעת עייפות. הוא מאפשר ניצול טוב יותר של השומנים ומיקסום של צריכת החמצן. כמו כן, הוא מסייע לשרירים לחדש את ייצור מאגרי חומצות השומן החופשיות, החיוניות במהלך מאמץ ממושך.

 

עכשיו, אחרי שאתם יודעים כל מה שצריך לדעת לקראת רכיבה, אל תשכחו שחוץ מן התוספים, גם קסדה, מגנים ושמירה על כללי רכיבה בטוחה ישפרו עבורכם ועבור אלה שרוכבים אתכם את חווית הרכיבה.